.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صنایع دستی گلستان در حال متروک شدن

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی،گردشگری گلستان گفت: با توجه به ترویج فرهنگ زندگی مکانیکی و مدرن، صنایع دستی استان که از اصیل ترین شاخصه های هویت ایرانی محسوب می شود در حال فراموشی و متروک شدن است.

به گزارش شمال نیوز رضا پورمهدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر شاخص ترین کارگاه های استان، کارگاههایی همچون کارگاه های مسگری ، زیور آلات ترکمن و پلاس بافی  در سطح استان گلستان است که روز به روز بیشتر به سمت منسوخ شدن می روند.

وی تصریح کرد: حفظ این سرمایه ملی همت تمام مسئولان استان را می طلبد و اداره کل میراث فرهنگی به تنهایی نمی تواند در این حوزه مسمر ثمر باشد.

وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه ها عرضه صنایع دستی بومی، معرفی این آثار و حمایت از هنرمندان و صنعتگران این حوزه به منظور کاهش هزینه های تولید که منجر به کاهش قیمت این محصولات می گردد از راه های موثر برای توسعه این صنایع است.

پورمهدی گفت: سازندگان و صنعتگران با تلفیق محصولات خود با هنرهای بومی، علاوه بر خلق آثاری بدیع و افزایش رقابت در بازار فروش در کنار تامین نیاز روز مره مردم گام بلندی در حفظ ارزش های بومی و اصیل منطقه بردارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.